جانکشن باکس

فروش جانکشن باکس فایر آلارم
 

جانکشن باکس یا جعبه تقسیم آلومینیومی مخصوص استفاده در سیستمهای اعلام حریق

جعبه تقسیم آلومینیومی یا Junction Box یک قطعه اساسی در صنعت برق است که برای محافظت، تقسیم و اتصال کابل‌ها و سیم‌های برق استفاده می‌شود. این جعبه‌ها به شکل مستطیلی یا مربعی طراحی شده‌اند و از جنس آلومینیوم، ورق گالوانیزه یا گاهی استیل ساخته می‌شوند.
 

از آنجا که Junction Box ها دارای ابعاد و اندازه‌های مختلف هستند، به راحتی می‌توانند برای انواع مختلفی از نیازهای برقی استفاده شوند. این جعبه‌ها به منظور حفاظت در برابر خطرات برقی، گرما، رطوبت و آسیب‌های محیطی دیگر طراحی شده‌اند.

برای تولید Junction Box ها از روش‌های مختلفی مانند دایکاست استفاده می‌شود که این روش‌ها از جنبه‌های مختلفی از جمله قابلیت شکل‌دهی، مقاومت مکانیکی و ایجاد محافظت مناسب برای اتصالات الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 

در بازار موجود برندهای مختلفی Junction Box تولید می‌شوند از جمله: ام دی،MD،وستون،ژوبین،ایران،هیکات،پایپ نوران،دنیای لوله،باکسیران،پایپ خاور که برخی از آن‌ها مانند ژوبین و ام دی MD دارای تاییدیه تست IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و نفوذ آب هستند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود Junction Box های این برندها به صورت گسترده در صنایع مختلف نظیر صنایع نفت و گاز، صنایع برق و الکترونیک، ساختمانی و... استفاده شوند.
 

با توجه به تنوع کاربردها و نیازهای مختلف، Junction Box ها ابزار بسیار حیاتی و ضروری در حفاظت و اتصالات برق محسوب می‌شوند و با استفاده از آن‌ها امکان انجام عملیات برقی به صورت ایمن و موثر فراهم می‌شود.


کاربردهای جانکشن باکس در صنعت برق 


یکی از کاربردهای اصلی جعبه‌های جانکشن باکس، تقسیم و محافظت از کابل‌ها و سیم‌های برق است. با استفاده از این جعبه‌ها می‌توان به راحتی اتصالات برق را دسته بندی کرده و از مخاطرات ناشی از تماس غیرمستقیم بین سیم‌ها جلوگیری نمود. علاوه بحفاظت در برابر خطرات الکتریکی، از طریق استفاده از جعبه‌های جانکشن باکس می‌توان کابل‌ها و سیم‌های برق را از شرایط محیطی مختلف مانند رطوبت، گرد و غبار و ضربات فیزیکی محافظت کرد.
 

همچنین، این جعبه‌ها امکان تعویض و تعمیرات آسان‌تر اتصالات برق را فراهم می‌کنند و به صورت عمودی یا افقی نصب می‌شوند. جعبه‌های تقسیم در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند تا به نیازهای مختلف صنایع و پروژه‌های برقی پاسخ دهند. از جمله اندازه‌های متداول آن‌ها با سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ موجود می‌باشد.
 

به طور کلی، جعبه‌های جانکشن باکس نقش بسیار مهمی در افزایش ایمنی، کارایی و دقت در سیستم‌های برق داشته و می‌توانند بهبودهای چشمگیری در عملکرد و پایداری سیستم‌های برق ایجاد کنند. از این رو، اهمیت استفاده از جعبه‌های جانکشن باکس در صنعت برق بسیار بالا بوده و نباید از آن‌ها غفلت نمود. 
 

جانکشن باکس لودسل چيست؟  (Junction_Box)

هنگامی که چند لودسل برای اندازه گیری وزن به کار می رود باید سرهای ورودی و خروجی آن ها با یکدیگر موازی شده و به نمایشگر وزن وصل گردند که برای موازی کردن آن ها از یک جانکشن باکس (شکل) استفاده می شود. هم چنین در محیط های خطرناک از Junction box به منظور انتقال سیگنال به محیطی دیگر استفاده می شود. به عنوان مثال وقتی قصد اندازه گیری وزن درون یک مخزن را داریم، نیاز است از 4 لودسل استفاده کنیم، به این ترتیب که هر لودسل را زیر یک پایه مخزن قرار دهیم.
 

این جانکشن باکس می تواند غیر از وظیفه موازی کردن لودسل ها خروجی آن ها را نیز با یکدیگر تطبیق دهد. هزینه تطبیق چند لودسل غیر هم نوع به روش های متوازن بسیار کمتر از ساخت و تهیه چند لودسل کاملا مشابه می باشد.
 

نکات مهم در زمینه انتخاب جانکشن باکس لودسل:

الف) حداقل درجه حفاظت جانکشن باکس باید به گونه ای باشد که رطوبت داخل آن نفوذ نکند زیرا رطوبت باعث کاهش مقاومت عایقی کابل های داخل جانکشن باکس شده و در نهایت باعث ایجاد نوسان در مقدار اندازه گیری شده می شود.


ب‌) برای جلوگیری از نفوذ رطوبت باید در محفظه جانکشن باکس از جاذب های رطوبت همانند Silicagel استفاده شود.


ج‌)  به علت تاثیرگذاری کابل های برق و ایجاد نویز باید کابل لودسل ها از کابل های برق دور نگه داشته شوند و حداقل فاصله مجاز برای آن ها یک متر در نظر گرفته شود. ضمنا عبور دو کابل فوق به صورت عمود بر هم مشکلی به وجود نمی آورد.
د) لودسل ها انواع مختلفی دارند و در تعداد لودسل هایی که پشتیبانی می کنند تفاوت دارند. به عنوان مثال Junction_box شرکت Esit قابلیت پشتیبانی تا 10 لودسل را دارد.


فروشگاه برق و صنعت ویستا مرکز فروش لوازم الکتریکی ، لوله برق ، جانکشن باکس ، تجهیزات سیستم اعلام حریق
 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش